woensdag 5 oktober 2011

Eliminatie



Ik volg dus een eliminatie dieet. Om uit te zoeken waar mijn kriebels vandaan komen. Ik dacht daar niet over te bloggen viel. Hoe interessant is een eliminatie dieet? Nou eigenlijk leer je daar heel veel over jezelf van. De eerste dag at ik alleen maar rijst, gekookt in kokosmelk, met stukjes gedroogde mango erdoor. En ik vond het heerlijk. Ik had er echt geen moeite mee om dat de hele dag te eten. Dat soort dingen. Dat eten dus heel eenvoudig kan zijn en heel eenvoudig lekker.

En dan ontdek je een stuk van jezelf. Ik houd van de Eenvoudige Keuken. Ik houd van rijst, gekookt in kokosmelk. Volkoren rijst, ronde korrel, zoete bruine rijst, paprijst, alle heerlijke voedzame troostende soorten rijst. Met kokosmelk dus. En mango of bananen. Of... aardbeien.

Dinsdag was mijn dochtertje jarig. Ze is 5 geworden. Ze zou trakteren op fruitspiezen. (Ja, ik heb een dochter die vraagt: Mam, mag ik trakteren op fruitspiezen?!) En ze wilde aardbeientaart op haar partijtje. Dus ik had drie dozen aardbeien in huis gehaald. Hollandse aardbeien, dat dan weer wel. En dan doet het er dus even niet toe dat het geen aardbeientijd is. Want voor je jarige dochter van 5 die graag fruit eet, doe ik dit dus :)
Maar goed, ze was ziek. Oorontsteking. Niet trakteren, geen partijtje, geen taart. En dus mochten we met zijn allen die dozen aardbeien leegeten. Wat een genot. Aardbeienfeest in oktober.

Ik at: rijst, gekookt in kokosmelk, met lijnzaad (voor de gezondheid), gojibessen (anti-oxidanten) en aardbeien (Luxe!) in rijstmelk. En ik genoot van elke hap.

Zaterdag koop ik op de markt weer aardbeien. Want die taart komt er.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten