woensdag 9 maart 2011

Saus


Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar mijn kinderen zijn dol op saus. Vooral ketchup, dat kunnen ze wel overal bij eten. En helaas, eigenlijk mag ketchup niet. Omdat de meiden weer snotterig zijn, komen er eczeem plekjes op. En willen we extra voorzichtig zijn. De ketchup gaat op rantsoen.
Maar dan? We zoeken nieuwe saus!!! Saus zonder gluten, eieren, zuivel, smaakversterkers, soja of tomaten. Kom er maar eens om. Pindasaus lusten ze niet. Heeft iemand een briljant idee???
Eivrije mayo hebben we, maar past gewoon niet overal bij. Alle andere sausen van calvé of hun concurrenten hebben er iets naars in zitten.

Maar niet Hela. Hun roze (!) frambozen "dressing voor salade en brood" bevat zonnebloemolie, azijn, suiker, emulgator en frambozenaroma (van echte frambozen:). Ik was trots op mijn vondst! Maar ondanks de kleur is hij afgekeurd door mijn oudste dochter, niet zoet genoeg. Mengen met honing maakte het niet beter. Helaas.
Dus kocht ik Cumberland saus van Heerlijkheid Marienwaerdt. "Deze biologische saus is op ambachtelijke wijze bereid volgens ons oude landgoedrecept." Met rietsuiker, sinaasappelrasp, rode bessensap, mosterd en carrageen. Is nog niet door de kinderen getest maar wel door ons. Het smaakt naar een soort jam. Dat belooft weinig goeds.

Wie oh wie helpt ons aan een superlekkere hypoallergene saus? Eentje die overal bij smaakt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten