zaterdag 12 maart 2011

Restjessoep



Op zondag doe ik de koelkast open en kijk wat er over is. Meestal maak ik een boodschappenlijstje, zet daar per dag op wat we gaan eten en doe heel precies boodschappen. Soms lukt het niet helemaal precies en houden we restjes over van het een of het ander. Sommige dingen heb ik altijd in huis. Wortels, bleekselderij, linzen. En op zo'n restjesdag ontstond deze soep. Er zit nog een halve groene kool in, die ik over had toen ik Belinda's niet zo hete koolrolletjes had gemaakt.



Op gevoel wat linzen erbij. Of gewoon tot het pak leeg is :) Deze komen bij de turkse winkel vandaan. Dan genoeg water erbij, maar niet teveel want ik hou van dikke soep. Die wordt niet zo hard gemorst. Nog een paar bouillonblokjes toevoegen...
Een half uurtje koken en het is klaar. En erg lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten