donderdag 30 december 2010

Clean Eating



Ik kan geen Allerhande meer zien. Of Delicious of het december nummer van elk ander eetblad. Ik heb genoeg van de overdaad. Bij ons bezoek aan AH van eergister, was al het kersteten in de aanbieding. Groot vlees, bonbons, kerstkransjes, chocoladekerstmannetjes.... ik kon het makkelijk links laten liggen. Ik heb namelijk een januari-gevoel.

En daarom was ik ook zo blij met de nieuwe Clean Eating die ik vorige week in Amsterdam kocht (bij de American Book Center, mijn favorietste boekwinkel in Amsterdam). Het is namelijk een januarinummer. Met budget-eten. En stoofpotten. En seizoensgroenten.

Clean Eating is zowiezo een fijn blad. Veel is glutenvrij, ze maken alles vanaf het begin (dus geen mayo, maar zelfgemaakte saus). En alles is low-fat. Zelf doe ik daar niet veel aan, maar het is leuk om te lezen dat er een land bestaat waar je dat kunt kopen. Bijvoorbeeld non-fat greek-style yoghurt. En low-fat feta. En part-skim mozarella.

Wij eten bijna geen zuivel, maar ik weet ook dat er geweldige alternatieven zijn die niet op soya zijn gebaseerd. Zoals daiya cheese. Dat mogen ze hier ook wel gaan verkopen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten