woensdag 29 december 2010

Bijna januari-gevoel

Ja, het is nog niet zover. Maar het begint te komen. Het januari-gevoel. Ik krijg trek in gezonde dingen. In simpele dingen. Eenpansgerechten. Vegetarisch. Ik heb zin om goedkoop boodschappen te doen en bij het biologische kraampje op de markt groenten uit het seizoen te kopen. Kom maar door met die pompoen, pastinaken en kool.

Vandaag maakte ik alvast een pompoen klaar. In stukken gesneden, bestrooid met olijfolie, zout en peper. Een ui in grove stukken erbij, een paar tenen knoflook. En dan een half uur in de oven op 200 graden. Lekker! We aten er risotto bij en braadworstjes omdat de kinderen daar zo dol op zijn. Het is tenslotte nog december :)



Dat januari gevoel, dat je niets wilt weggooien, maar alle restjes wilt opeten, dat is toch leuk. En daarom heb ik de pompoenpitten niet weggegooid, maar goed gewassen. Heel goed gewassen en alle oranje stukjes eraf gefrunnikt.



Daarna met een handdoek afgedroogd, mooie schone pitjes heb je dan. (In januari is ook alles Schoon en Ruim.)
Die schone pitjes heb ik besprenkeld met olijfolie, peper, zout en paprikapoeder. En dat gaat in de droger (dehydrator).



En dan zou het na een paar uur heerlijk moeten zijn. Ik heb er nu al zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten