donderdag 28 oktober 2010

Maisbrood


Via Choosing Raw kwam ik op de site van de Post Punk Kitchen, met een recept voor Vegan maisbrood. Klinkt lekker, makkelijk, snel te maken en dus heb ik het vanavond in elkaar gezet, terwijl op het vuur een pannetje suddervlees met pompoen stond te stoven.
Inderdaad snel, makkelijk, lekker! Even mengen, een half uurtje in de oven in een appeltaartvorm en smullen maar.

Het recept:
2 cups maismeel
1 cup rijstmeel
2 teaspoon baking powder
1/3 cup canola oil (ik denk dat olijfolie ook lekker zou zijn)
2 tablespoons maple syrup (ik verving door agave siroop)
2 cups soymilk (ik had rijstemelk)
2 teaspoons apple cider vinegar (balsamico gebruikt)
1/2 teaspoon salt

Directions:

Preheat oven to 175 graden , vet een appeltaartvorm in. Meng de droge ingredienten, en daarna de natte erbij, and mix together using a large wooden spoon or a firm spatula. Pour batter into the prepared baking pan and bake 30-35 minutes, until a toothpick inserted into the center comes out clean. Slice into 8 punten and serve warm or store in an airtight container.




Omdat het recept in cups is beschreven, hoef je nieteens de weegschaal te pakken. Ik heb een aantal dingen vervangen (kun je zo goed zien) maar al met al een lekker recept. Ik at het met Marokkaans rundvlees met pompoen. De broodjes zelf zijn lekker met een scheutje rode loempiasaus erop.

Voor deze stoofpot heb ik eerst suddervlees drie uur opgezet, daarna een halve pompoen in stukjes toegevoegd. Dit is MegaMindy (Daisy:) met haar eigen pompoen. Oma heeft een volkstuin en die heeft haar naam in de pompoen gekrast, lief he?



Lizzy laat zien hoe je een pompoen uit moet hollen. En daarna in stukjes snijden en met schil en al gebruiken...

1 opmerking: