dinsdag 26 oktober 2010

Verjaardagstaarten


Zoals ik gister al schreef, werd onze oudste prinses onlangs 4. Ze had mijn Babycakes boek gelezen en drie verschillende taarten uitgezocht. En omdat ik een softie van een moeder ben, bakte ik, met koorts, verdeeld over twee dagen, drie taarten. Allemaal glutenvrij, want dan kun je als prinses gewoon alle taarten eten.
We hadden een appeltaart, een twee lagen aardbeientaart en cupcakes met roze frosting.
Ik heb nergens foto's van. Waarschijnlijk vanwege de griep.Ik kan me ook niet herinneren dat ik taart heb gegeten. Maar de prinses heeft genoten. Drie taarten was wel een beetje veel. We hadden over. Vast omdat ik geen taart op heb, want ik kan op zo'n dag toch wel alles proberen. Maar goed, volgende keer bak ik gewoon weer drie taarten. Omdat we daar toch wel blij van worden.

De frosting van de babycakes is interessant. Normaal gesproken maak je dat door een bus poedersuiker te mengen met water en kleurstof. In dit boek gebruiken ze zo min mogelijk suiker, dus ik was heel benieuwd. Heel slim: ze gebruiken poedermelk. In dit geval poedersojamelk. Ik kon alleen maar aan babymelk denken. Ik heb daarom bij deze taart voor koffiemelkpoeder gekozen. Ik weet het, ook niet heel verantwoord, maar ik moest het proberen. Het ging niet helemaal volgens plan, maar toch enigszins naar tevredenheid. Ik gebruikte veel meer melk voor het aantal rijstmelk wat ik erbij deed. Komt misschien door de roze kleur, die maakte ik door geblende frambozensap toe te voegen.
Prinses Lillyfee versiering erop, van Oetker, vier kaarsjes erin, en klaar is uw verjaardagstaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten