donderdag 28 oktober 2010

Pure Food & Wine



We logeerden in NY bij de liefste mensen die je je maar als gastheer kunt wensen. En toen ik vertelde dat ik graag bij Pure Food & Wine wilde eten, en dat het in de buurt was, werd gelijk een reservering gemaakt. Verrassing!
Ik wilde er graag eten omdat het een Raw Food restaurant is. Raw Food heeft mijn interesse, omdat het mega-gezond is. Het is alleen heel veel werk om te maken! Ik heb een aantal kookboeken gekocht het afgelopen jaar, de meeste zijn over raw food.



Dit is het boek van Sarma, de eigenaresse van Pure Food & Wine. Prachtige foto's, mooie recepten, alles duurt een dag of 2 om te maken. En daarom wilde ik graag in haar restaurant eten. Om te proeven hoe dat smaakt. Al die liefde, tijd en aandacht.

Het viel niet tegen! Als hoofdgerecht aten we kaas. Gemaakt van notenmelk. Lekker! Ons hoofdgericht was: 3 mini-pizza's met toppings van tomaten, gemarineerde champignons en rucola.



Elk van die mini pizza's had een bodem van gedroogde noten en granen. Niet verhit boven de 40 graden. Vol gezonde vitamines en mineralen.



Als gezond eten zo makkelijk is, doe je het elke dag. Ik zou best zo'n restaurant in de buurt willen hebben. En een budget om er heel regelmatig te eten :)

1 opmerking:

  1. Hoi StoereMoeder. Hoe koel is dat.. in New York naar een RawFood restaurant gaan. Heel misschien gaan we komend jaar naar Amerika. Ik zet dit restaurant alvast op het lijstje. :)

    Mocht je het wat dichter bij huis zoeken, Golden Temple is ook heel leuk. Wel minimaal een dag van te voren bellen dat je voor rawfood komt.

    BeantwoordenVerwijderen