dinsdag 21 september 2010

Smaakmakend!

In de Natuurwinkel kom ik bijna elke week. Ik neem altijd de Smaakmakend mee.
In het herfstnummer staat een stukje over courgette. Ze zijn in seizoen. Ik had er drie van de volkstuin van mijn oudrs. Twee gingen er in brood. Dat was niet elke keer een succes. Eentje werd smaakmakend.



Ik ben dol op liflafjes. Of hoe het het: ik vind het erg fijn als mijn tafel vol kleine gerechtjes staat. Hier zie je een courgettetaart, hummus met wortel en bleekselderij en garnalen met knoflooksaus. Die zie je volgende maand nog eens terug.



Dat is er dus gebeurd met de kikkerewten. Ze werden hummus. Ik heb de hele zak gekookd, in vijf porties verdeeld. Eentje ging in de hummus, een andere door de roerbak. De andere drie zitten in de vriezer. Handig!



Ik heb het recept voor de courgettetaart, dat op de website staat, glutenvrij en eivrij gemaakt.

Smaakmakende glutenvrije courgettetaart

Rasp 400 g courgette grof. Roer in een kom 1 cupje appelmoes met 4 eetlepels tomatentapenade los en meng er de courgette en 100 ml Griekse yoghurt door. Meng 125 gram wit rijstmeel en 125 gram tapiocameel met 3 theelepels bakpoeder, 1 theelepel zout en 1 theelepel chilipoeder. Maak een kuiltje in het midden en roer het courgettemengsel er met een vork door. Vul een ingevette taartvorm (20 cm) met dit beslag en bak de taart in een op 200 °C voorverwarmde oven in 35 minuten gaar.



Ziet er lekker uit he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten