zondag 19 september 2010

Pompoensoep met chorizo en sprouty

Mijn ouders hebben een volkstuin. Dit jaar hebben ze pompoenen geplant en in de pompoen de naam van mijn dochters gekrast. Lief!
De heel persoonlijke pompoen van mijn oudste werd heerlijke soep. Ze is dol op pompoensoep en dol op chorizo en heeft haar hele bord leeg gegeten!!!!



Ik was in de natuurwinkel toen ik acuut trek kreeg in kikkererwten. Ik kocht een zak, en omdat ik wist dat die een nacht moeten weken en zo'n beetje een dag moeten koken, kocht ik ook sprouty. Een mix van gekiemde gezonde dingen, onder andere kikkererwten.



Deze sprouty was in de aanbieding omdat de datum bijna was bereikt. Gekiemde dingen leven in principe, dus ik dacht dat die houdbaarheidsdatum er niet toe deed.
Helaas wel.
Iets te lang gespruite kikkererwten worden een beetje bitter. Dat merkten we pas toen ze al in de soep zaten. Note to self: verse sprouty kopen. Of zelf maken. Heel makkelijk!!!!!!

Morgen hoor je wat ik met de gedroogde kikkererwten deed.



De soep was zalig. Ik had hem lekker makkelijk gemaakt. Een halve grote pompoen, niet geschild, in stukken gesneden en met wat wortels (in stukken gesneden) in de pan gedaan. Twee bouillonblokjes erbij, een halve liter water, een knoflookteen en wat gember en sudderen maar. Na een half uur de staafmixer erop en de in stukjes chorizo erbij. Ik had een heel worstje (zo'n 200 gram) van de groene slager.



De kleine prinsessen aten de soep zonder sprouty. Zie je de mooie sterren en glitters? Het is haar mooiste bord en moest per sé op de foto. Schattig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten