dinsdag 11 mei 2010

Spontane soep

Het was koud op Koninginnedag. Zo koud dat ik echt trek had in iets warms na een rondje op de markt met de kinderen. Een soep!


Maar... mopperde ik, ik heb niets in huis. En soep is moeilijk om te maken. Er waren worstjes. En komkommer. En restjes salade van gister met mais en koolrabi. Niet echt een lekkere combi.
Maar mijn man had een goed idee. Komkommer en worstjes bakken, opdienen met kerriesaus. Hoe kom je erop! Sinds ik weet hoe ik saus moet maken, is mijn leven verrijkt.
Nooit meer een pakje nodig. Het is echt makkelijk. Wat olijfolie in de pan, opwarmen, wat eetlepels rijstemeel erbij, doorroeren, even laten bakken en dan beetje bij beetje bouillon toevoegen, steeds totdat het kookt.
Ik voegde een halve liter bouillon toe, en toen nog een beetje. En wat kerriepoeder natuurlijk. En toen leek het me een goed idee om de restjes van de salade toe te voegen. En ineens had ik soep. Ik was trots op mezelf!
Mijn kinderen zijn dol op soep. Dus uiteindelijk heb ik de worstjes gesneden, de komkommer erbij op het bord gedrapeerd en de soepsaus toegevoegd. En het was om te smullen zo lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten