vrijdag 2 april 2010

Bloedonderzoek


We hebben gisteren de uitslag van ons bloedonderzoek gekregen. Gelukkig zijn we niet allergisch. We hebben wel allemaal voedselovergevoeligheden. De verwachting is dat we ons drie maanden aan ons dieet moeten houden. En dan langzaam weer alles kunnen introduceren. Valt het mee of tegen? In essentie wist ik het al. Want op dag 1 zei ik hier dat we zonder gluten, suiker, soja en zuivel willen eten. En dat is precies waar we overgevoelig voor zijn. Grappig. De een heeft dit, de ander dat, weer een ander dit en dat. De lijst van Stoere Vader is het langst. De lijst van de jongste is het kortst. Ik kan het niet per persoon onthouden. En meestal eten we samen. Dus gelijke monniken, gelijke kappen. We doen het samen. De hele lijst is als volgt:

Niet eten de komende maanden:
Melkproducten (mijn man kan ook niet tegen geit, de dames hier in huis wel)
Gluten
Soja
Rietsuiker
Ei (! en dat een paar dagen voor Pasen...)
Tomaat
Ananas
Amandelen
Druiven (lees: ook geen rozijntjes of wijn)
Kidneybonen
Limabonen
Sperziebonen
Erwten (ik denk dat ik alle soorten bonen en erwten voor de zekerheid maar even oversla)
Kokosnoot (alleen Stoere Vader, hier maak ik een uitzondering! Ik ben dol op kokos)
Pinda
Gerst
Amaranth
Oesters (voor zover we die ooit gegeten hebben :)

Zoveel mogelijk vermijden (dus bijvoorbeeld eens per week eten):
Gist
Aardappels
Knoflook
Champignons
Biergist (lees: bier)
Hazelnoot
Kalkoen
Lamsvlees
Pompoen
Grapefruit
Veenbes
Pintobonen
Sesam
Zonnebloempitten

Pff. Even laten bezinken. Dat wordt in elk geval een glutenvrije lente. Met zelfgebakken brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten